loading...

نوعروس

نوعروس

بازدید : 307
11 زمان : 1399:2

برگزاري مجالس نامزدي يكي از جذاب ترين مراسم هايي است كه براي زوج هاي تازه برگزار مي شود. شما مي توانيد با استفاده از ايده هاي جالب و خلاقانه بر جذابيت اين جشن بيفزاييد. ما در اين مقاله سعي نموده ايم تا برخي از ايده هاي جالب را بيان كنيم تا زوج هاي جوان براي برگزاري مجالس نامزدي خود از آن بهره بگيرند.

يكي از پر كاربردترين مواردي كه در بسياري از جشن هاي نامزدي مورد استفاده قرار مي گيرد، اهدا گيفت به ميهمانان حاضر در جشن مي باشد. با استفاده از موسساتي كه خدمات مجالس را انجام مي دهند، مي توانيد اين امر را تسهيل بخشيد. قطعا آن ها با سابقه خود در بهترين طراحي مراسم نامزدي و عروسي مي توانند بهترين مراكز توليد گيفت را به شما معرفي خواهند كرد.

مي توانيد يكي از عكس هاي دو نفره خود را به صورت پازلي سفارش دهيد و از ميهماناني كه در جشن نامزديتان شركت كرده اند، بخواهيد ضمن يادداشت يك جمله ي خاطره انگيز بر پشت هر يك از قطعات پازل، در تكميل تابلوي عكس به شما كمك كنند.

مي توانيد بيسكوييت هايي را كه به منظور پذيرايي از ميهمانان تدارك مي بينيد، مرتبط با نامزدي سفارش دهيد. به طور مثال شبيه انگشتر، قلب و... .

به منظور داشتن بهترين طراحي مراسم نامزدي و عروسي ، مي توانيد از تم رنگي متناسب با لباس نامزديتان استفاده كنيد. قطعا انجام اين كار بر جذابيت جشن تان خواهد افزود.

مي توانيد بادكنك هاي رنگي متنوعي را د رجاي جاي سالن قرار دهيد و در هنگام خداحافظي، آن را به ميهمانان و كودكان اهدا نماييد.

سعي كنيد قسمتي از سالن را به كودكان اختصاص دهيد و با تهيه ي ميزي از خوراكي هاي خوشمزه و انواع شكلات ها، آن ها را تا آخر مجلس سرگرم نماييد.

در صورت امكان پذير بودن، عكسي از مراسم نامزدي پدر و مادرهايتان تهيه نماييد و آن را بر روي ميز قرار دهيد.

تابلويي سفيد تهيه نماييد و از ميهمانان بخواهيد كه با نوشتن جمله هاي عاشقانه ي زيبا، بزم شما را كامل تر كنيد. مي توانيد اين تابلو را تا آخر عمر در گوشه اي از ديوار نگه داريد و با هربار مشاهده ي آن، لبريز از عشق و محبت شويد.

مي توانيد كيف كفش نامزديتان پيام هاي عاشقانه اي بنويسيد و از عكاس مراسم بخواهيد كه از اين ايده به هنگام عكس گرفتن استفاده كند.

مي توانيد درون حلقه ي نامزدي، نام همسرتان يا يك جمله ي عاشقانه در وصف وي را حك نماييد.

مي توانيد دسته گل نامزدي را با چند تا از بهترين عكس هاي دو نفره اي كه در ابعاد كوچك تهيه نموده ايد، تزئين نماييد. مي توانيد اين عكس ها را با زنجيرهاي زيبا از قسمت زيرين دسته گل آويزان كنيد.

اگر پدر يا مادرتان از دنيا رفته است، عكس آنها را در كنار گل هاي زيبا و شمع هاي وارمري بر روي يك ميز قرار دهيد تا نشان دهيد كه ياد و خاطره ي آن ها در چنين شبي همواره همراه شماست.

سعي كنيد در شب نامزدي، زوجي را كه سابقه ي طولاني در زندگي عاشقانه دارند را به ساير ميهمانان معرفي كنيد و اعلام كنيد كه همواره در زندگي مشترك از آن ها ايده خواهيد گرفت.

دعوت از يك نقاش در شب عروسي يكي ديگر از ايده هاي هيجان انگيزي است كه مي توانيد آن را اجرايي نماييد. از وي بخواهيد كه زيباترين صحنه ي جشن را به تصوير بكشد.

بازدید : 303
11 زمان : 1399:2

سالن ها نقش موثري را در برگزاري مجالس عروسي باشكوه و تمام عيار ايفا مي كنند. رزرو يك سالن متناسب با خواست و هزينه هاي عروس و داماد، مي تواند خاطره خوشي را در ذهن آنها قرار دهد. اما هميشه انتخاب يك باغ عروسي با قيمت مناسب خوب كار راحتي نيست. بخصوص اينكه قبل از برگزاري جشن كارهاي ديگري نيز از قبيل تهيه جهيزيه، تهيه خانه، تداركات عروسي و ... بايد انجام شوند. بنابراين گاهي پيدا كردن باغ عروسي با قيمت مناسب خوب به يك دغدغه تبديل مي شود. براي كاهش استرس هاي قبل از برگزاري جشن، معيارهاي انتخاب بهترين تالارهاي عروسي را در زير شرح مي دهيم.



1- هزينه و قيمت متناسب:

اولين معيار براي انتخاب يك باغ عروسي با قيمت مناسب و خوب، توجه به قيمت و هزينه هاي ورودي است. البته بايد توجه داشت سطح كيفيت و همچنين ميزان خدمات و امكاناتي كه در يك سالن برقرار است، تاثير زيادي بر هزينه ها دارد. در صورتي كه قصد داريد در هزينه هاي عروسي صرفه جويي كنيد، بهتر است يك سالن ارزان قيمت را انتخاب كنيد.

2- محيط و فضاي سالن:

فضاي سالن بايد زيبا و دلنشين باشد. به طوري كه تا زماني كه مهمانان در سالن هستند احساس راحتي داشته باشند. يك فضاي باز و بزرگ كه جاي نشستن، قدم زدن، رقص و شادي و ... را براي مهمانان فراهم كند، يكي از ويژگي هاي مهم يك سالن خدمات عروسي محسوب مي شود.

3- نورپردازي سالن:

زيبايي سالن بوسيله برخي آيتم ها انجام مي شود. تزئين سالن با گل هاي زيبا كه در برخي از سالن ها از گل هاي طبيعي استفاده مي شود و نورپردازي نقش زيادي را در شكوه جشن عروسي دارند. در سالن هاي مجلل، نورپردازي به شكل هنرمندانه اي انجام مي شود. به طوري كه تمامي قسمت هاي سالن را تحت تاثير قرار مي دهد.

4- داشتن پاركينگ عمومي:

يكي از موارد ضروري براي تمامي تالارهاي عروسي، داشتن پاركينگ اختصاصي است. بطوري كه تمامي مهمانان بتوانند به راحتي خودروي خود را در پاركينگ قرار داده و هيچ نگراني از بابت آسيب يا سرقت خودرو نداشته باشند. در صورتي كه سالن تشريفات عروسي در وسط شهر قرار دارد، وجود پاركينگ ضرورت بيشتري پيدا مي كند.

5- داشتن جايگاه زيبا براي عروس و داماد:

جايگاه عروس و داماد هميشه متفاوت از ساير قسمت هاي سالن است و اين تفاوت بايد به شكل هنرمندانه اي نمودار باشد. در سالن هاي خوب، اصولا جايگاه عروس و داماد بوسيله گل، نورپردازي، پرده هاي حرير و ساتن، مبلمان هاي لوكس، لوستر و ... تزئين مي شود. همچنين جايگاه عروس و داماد در مكاني بالاتر از سطح سالن قرار مي گيرد. به طوري كه عروس و داماد مي توانند به تمام سالن اشراف داشته باشند.

6- سرويس دهي منظم و دقيق پرسنل:

پذيرايي دقيق و منظم از مهمانان يكي از مهمترين ويژگي هاي يك سالن خوب به شمار مي رود. پرسنل خدمات عروسي بايد به كار خود مسلط باشند و به تمامي قسمت هاي سالن سر بزنند. ضمن اينكه برطرف كردن نيازهاي مهمانان در اولويت است. خوشرويي و تعاملات سنجيده با مهمانان از مهمترين خصيصه هاي پرسنل يك سالن خوب به شمار مي رود.

7- داشتن اتاق پرو لباس بزرگ:

وجود اتاق پرو براي سالن هاي خدمات باغ هاي عروسي تهران ضرورت دارد. مهمانان در بدو ورود به سالن قصد تعويض لباس خود را دارند. بنابراين بايد مكان مجزايي وجود داشته باشد تا بتوانند براحتي خود را براي حضور در جشن حاضر كنند.

8- اتاق عقد تميز و به روز:

در حالي كه برخي از خدمات باغ هاي عروسي تهران به سفره عقد تمايل دارند، برخي ديگر به تزئين يك اتاق تميز و مدرن مي پردازند. در اين اتاقها سفره عقد به صورت مجزا چيده مي شود كه البته جنبه نمايشي داشته و براي فيلمبرداري و عكاسي مكان مناسبي مي باشد.



9- خوانند و دي جي:

هيجان انگيز كردن جشن عروسي با وجود خواننده و دي جي صورت مي گيرد. خواننده ها با گرم كردن محفل، مهمانان را به وجد آورده و جشن را باشكوه تر مي كنند.

10- موقعيت و دسترسي شهري:

يك سالن عروسي خوب بايد به ميدان هاي اصلي شهر دسترسي داشته باشد. در صورتي كه در حومه شهر قرار گرفته، نبايد فاصله آن تا مركز زياد باشد و يا خيلي دور افتاده باشد. در اين صورت رفت و آمد را براي مهمانان و مدعوين مشكل مي كند. در زمان رزرو سالن عروسي بايد به موقعيت سالن نيز توجه داشت.

11- ظرفيت سالن پذيرايي تالار عروسي:

ميزان ظرفيت تالار عروسي بايد به اندازه تعداد مهمانان باشد. قبل از اينكه سالن را رزرو كنيد، بهتر است ابتدا يك سرشماري از تعداد مهمانان خود داشته باشيد و سپس متناسب با تعداد آنها، يك باغ هاي عروسي تهران مناسب را رزرو كنيد.

12- شكل ظاهري سالن:

يك سالن پذيرايي مناسب بايد از نظر شكل ظاهري و معماري ساختار زيبا و متناسبي داشته باشد. رنگ ديوارها تاثير زيادي بر روحيات مهمانان دارد. سالن هايي كه سقف كوتاه و ديوارهايي با رنگ هاي كدر دارند، دلگيرند و مهمانان احساس راحتي نخواهد داشت.

13- روكش صندلي ها و روميزي ها:

در زمان انتخاب تالار بايد به دقت روكش هاي صندلي ها و ميز ها را بررسي كنيد. روكش ها علاوه بر داشتن رنگ و طرح زيبا، بايد تميز باشند و هيچگونه پارگي در آنها نباشد.

14- ميز شام عروس و داماد:

ميز شام عروس و داماد در بهترين سالن ها به صورت مجزا است كه از نظر ظاهري بسيار زيبا و رمانتيك نيز هست.

15- سرويس هاي بهداشتي:

استفاده مهمانان از سرويس بهداشتي امري اجتناب ناپذير است. در صورتي كه سرويس بهداشتي تميز نباشد، نمي توان سالن را در رديف بهترين ها محسوب كرد. در زمان رزرو بايد اين قسمت از سالن به دقت بررسي شود.


بازدید : 292
11 زمان : 1399:2

براي انتخاب تالارعروسي خوب بايد حداقل شش ماه قبل از تاريخ تعيين شده اقدام كنيد تا بتوانيد به تمامي تالارعروسي شمال تهران ، تالارعروسي شرق تهران و ساير نقاط تهران مراجعه كنيد تا تالاري متناسب با معيار هاي خودتون پيدا كنيد.

موقعيت و دسترسي شهري

تالار محل برگزاري جشن عروسي شما مي بايست از نظر موقعيت جغرافيايي و دسترسي شهري ، وضعيت مناسبي داشته باشد. شايد مهمترين موضوع در انتخاب تالار عروسي همين باشد. چرا كه مهمانان شما مي بايست اين مسير را طي كنند و چنانچه دسترسي به محل برگزاري عروسي شما بنا به دلايلي مثل : ترافيك و يا واقع شدن در خارج از شهر ، مشكل باشد باعث كلافه شدن و خستگي مهمانان شما خواهد شد. از طرفي سعي كنيد تالار يا باغ محل برگزاري عروسي را در نزديكي آرايشگاه عروس و آتليه عكاسي خود انتخاب كنيد چرا كه خود شما هم مي بايست اين مسير را طي كنيد و چنانچه اين اماكن دور از هم باشند ، دير در جشن خود حاضر خواهيد شد. هيچ چيز بد تر از اين نيست كه عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

ظرفيت سالن پذيرايي عروسي

وسعت تالار يا باغ محل برگزاري جشن عروسي شما ارتباط مستقيم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما كم هستند ، سالن بزرگ و وسيع براي برگزاري عروسي شما مناسب نيست چرا كه مهمانان شما در آن پراكنده مي شوند و عروسي شما خلوت و سرد به نظر مي رسد. بنابراين در صورتي كه تعداد مهمانان شما كم هستند ، يك سالن كوچكتر را براي پذيرايي در نظر بگيريد. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار يا باغ سوال كنيد كه در صورت لزوم آيا صندلي اضافه براي پذيرايي دارند يا خير؟

پاركينگ اتومبيل ها

پاركينگ يكي از مهمترين امكاناتي است كه بايد به آن توجه كنيد. تالار پذيرايي يا باغي كه جشن عروسي خود را در آن برگزار مي كنيد حتما بايد مجهز به پاركينگ براي اتومبيل ها باشد. قطعا بيشتر مهمانان شما با اتومبيل شخصي خود به عروسي شما مي آيند و علاقه ندارند مدت زيادي را در خيابان هاي اطراف به دنبال جاي پارك بگردند و در نهايت نگران امنيت اتومبيل خود باشند. خصوصا اگر ساكن شهرهاي بزرگ و شلوغي مثل تهران هستيد حتما به اين ويژگي توجه كنيد.

روكش صندلي ها و روميزي ها

در هنگام انتخاب تالار يا باغ عروسي ، به رنگ و جنس روكش ها و روميزي ها توجه كنيد. در ضمن حتما به مدير تالار تاكيد كنيد كه براي مهماني شما ، روكش ها و روميزي ها مي بايست تميز باشند و حتي الامكان روز قبل شسته شده باشند و روي اين موضوع پافشاري كنيد تا متوجه حساسيت شما بشوند. در غير اين صورت ممكن است در روز عروسي شما ، برخي از مهمانان شاهد روكش هاي صندلي و روميزي هايي باشند كه با انواع و اقسام نوشيدني ها ، لك شده اند.

ميز شام عروس و داماد

معمولا تالار هاي پذيرايي ، يك ميز جداگانه را براي صرف شام عروس و داماد در نظر مي گيرند و آن را با گل و شمع و ... تزئين مي كنند. برخي از تالارها هزينه اين ميز را جداگانه محاسبه مي كنند و برخي نيز بعنوان هديه آن را در نظر مي گيرند. به طور كلي اگر از نظر هزينه مشكلي نداشته باشيد ، ايده خوبي است و مي تواند شكلي رمانتيك به مجلس شما بدهد. ضمن اينكه در عكس و فيلم عروسي شما نيز ماندگار خواهد شد.

سرويسهاي بهداشتي و ساير امكانات

سرويسهاي بهداشتي را فراموش نكنيد. خصوصا اگر عروسي شما در فصل هاي سرد سال برگزار مي شود حتما بررسي كنيد كه سرويسهاي بهداشتي به اندازه كافي وجود داشته باشند و در عين حال تميز و بهداشتي هم باشند. علاوه بر اين محل سرويس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خيلي مهم است. امكانات ديگري مثل اتاق بازي بچه ها ، رختكن هاي زنانه و ... نيز از نكاتي هستند كه مي بايست به آنها توجه كنيد.

هزينه هاي تالار

معمولا محاسبه هزينه ها به اين صورت است كه در هنگام عقد قرارداد ، بخشي از هزينه ها را بعنوان بيعانه پرداخت و تاريخ را رزور مي كنيد. حدود يك هفته قبل از مراسم، دو سوم هزينه ها را پرداخت مي كنيد و شب عروسي ، وقتي مطمئن شديد كه همه چيز مرتب است و مشكلي در ارايه خدمات نيست ، تسويه حساب نهايي را انجام مي دهيد.

تست غذا و كيفيت پذيرايي

متداول است كه بعد از انتخاب تالار و باغ محل عروسي ، قبل از عقد قرارداد ، كيفيت غذا و پذيرايي توسط مشتري تست مي شود. معمولا مشتري يك شب به صورت سرزده به تالار يا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدير تالار تقاضاي تست غذا و مشاهده نوع سرويس دهي را مي كند. امكان مشاهده نحوه سرويس دهي مهمانداران ، برخورد آنها با مهمانان ، نوع لباس آنها ، كيفيت ظروف پذيرايي و ... از نزديك ، به شما كمك خواهد كرد كه تصميم نهايي خود را راحت تر بگيريد.

سركشي و بررسي نهايي

حتما روز قبل از مراسم ، به تالار يا باغ عروسي خود سر بزنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه همه چيز مرتب است. تميزي روكش هاي صندلي و روميزي ها ، تعداد صندلي ها ، نور پردازي ، تزئينات و خلاصه همه چيز را بررسي كنيد. اين سركشي و حساسيت شما ، به مديريت تالار نيز ثابت مي كند كه شما نسبت به همه چيز حساس هستيد و در جهت جلب رضايت شما تلاش خواهد كرد.

1) چك كردن تاريخ مورد نظر و رزرو نبودن آن :

قبل از اينكه مكان عروسي را بازديد كنيد ، بررسي كنيد كه تاريخ مورد نظرتان خالي است يا خير . اگر همان مكان مد نظر شماست و تاريخ مورد نظرتان قبلا توسط عروس و داماد ديگري رزرو شده بود شما مي توانيد تاريخ مراسم تان را تغيير دهيد .

2 ) ظرفيت تالارعروسي و تعداد ميهمانان

بهتر است براي انتخاب تالار پذيرايي و عروسي تان ظرفيت مهيمانان را هم ملاك قرار دهيد . به عنوان مثال تالارعروسي بزرگ با ميهمانان كم اصلا زيبا نيست يا بر عكس تعداد ميهمانان زياد در يك سالن عروسي كوچك !!!

تعداد ميهمانان با ظرفيت سالن عروسي بايد با هم تناسب داشته باشد.

3)درست كردن كروكي

اگر تالار انتخابي شما از لحاظ پيدا كردن موقعيت كمي پيچيده و مشكل است بهتر است با كمك مدير تالار كروكي يا نقشه اي از منطقه تالار مورد نظرتان براي سهولت و دسترسي آسان ميهمان هايتان درست كنيد و در اختيار ميهمان هاي محترمتان قراردهيد.

4) سوال در مورد هزينه تالار پذيرايي مورد نظرتان

يكي از مهمترين مسائل كه بايد در طول مراحل اوليه برنامه ريزي ازدواج به آن توجه نمود ، تعيين كردن بودجه مورد نظر براي انتخاب يك تالار پذيرايي مناسب مي باشد. بعضي از تالارها قيمت هايي كه به عروس و دامادها نشان مي دهند بسيار مناسب مي باشد ولي در مرحله پرداخت پول متوجه مي شويد كه بايد هزينه هاي ديگري مثل ورودي تالار، بادكنك آرايي، مشعل آرايي، اتاق عقد، ماليات بر ارزش افزوده و ... نيز علاوه بر هزينه هر نفر ميهمان پرداخت نمائيد كه هزينه بسيار بالاتري از پيش بيني مخارج عروسيتان مي گردد. پس مناسب است كه در ابتدا از كليه هزينه هاي تالار عروسيتان آگاه شويد و آن را در انتخاب هايتان دخيل نمائيد.

بهتر است با بودجه مورد نظرتان بهترين تالار پذيرايي را از لحاظ امكانات و كيفيت غذا انتخاب نماييد . سايت بانك تالار اين امكان را به شما مي دهد كه به راحتي تالارهاي پذيرايي مورد نظرتان را با يكديگر مقايسه كرده و از بين آنها مناسب ترين تالارعروسي را انتخاب نمائيد.

نكته ديگر كه حتما بايد از مدير تالار پرسيده شود ، نحوه پرداخت هزينه مي باشد .

5) سوال در مورد آتش بازي

اگر دوست داريد ميهمان هايتان را در شب عروسي سوپرايز كنيد آتش بازي با فشفشه هاي رنگي و مشعل و .. ايده ي خوبي مي باشد.

6 ) سوال در مورد ريختن نقل و كاغذ رنگي در سالن تالار پذيرايي

در يك عروسي كلاسيك معمولا مرسوم است كه بر سر عروس و داماد گل ، پول ، كاغذ رنگي و نقل مي ريزند . بعضي از سالن هاي پذيرايي اين اجازه را به شما نمي دهند پس بهتر است قبل از بستن قرارداد اين سوال را هم بپرسيد.

7 ) چك كردن موسيقي

از مدير سالن در مورد سيستم صوتي و افكت هاي نورپردازي و هماهنگي نور و صدا به صورت اتوماتيك پرس و جو كنيد .

چون افكت هاي نورپردازي جلوه ويژه اي به فيلم عروسيتان مي دهد.

8 ) تغيير زمان عروسي بنا به هر دليلي :

يكي از مسائل مهم ديگري كه بايد از مدير تالار پرسيده شود سوال در مورد كنسل شدن مراسم عروسي و تغيير آن به روز ديگر مي باشد. بعضي از تالارها اين اجازه را به شما نمي دهند و شما مجبوريد مبلغي به عنوان جريمه كنسل شدن روز مراسم تان بپردازيد.

9) انتخاب تالار پذيرايي دومي

بهتر است هميشه ما يك تالار دومي با همه ي خصوصيات و امكانات مورد نظرمان در ذهن داشته باشيم كه اگر بنا به هر دليلي نتوانستيم مراسم مان را در روز انتخابي در تالار مورد نظرمان برگزار كنيم سريع به تالار دوم مراجعه كنيم . چون در غير اين صورت مجبوريم دوباره از ابتدا به بررسي و جستجوي تالار بپردازيم و مجبور شويم تصميمي عجولانه بگيريم .

10)تست غذاي تالارعروسي

يكي ار مهمترين نكات عروسي غذاي شب آن مي باشد. قبل از عقد قرارداد از مدير تالار پذيرايي در خصوص تست غذا حتما سوال بفرمائيد.


بازدید : 278
11 زمان : 1399:2

براي انتخاب آرايشگاه عروس مناسبي كه روز عروسي شما را زيباترين عروس كند بايد به چه نكاتي توجه كنيد ؟ كدام آرايشگاه مناسب ترين خدمات را به شما خواهد داد ؟

اطلاعات كسب كنيد

در گذشته اي نه چندان دور دخترها تا قبل از روز عروسي شان كمتر سراغ لوازم آرايش مي رفتند در آن زمان رسم بود كه دختر در روز عروسي ابروهايش را بردارد، سرخاب سفيداب بزند، سرمه بكشد و براي مراسم آماده شود. اما اين روزها آرايش عروس آنقدر پيچيده شده كه براي انتخاب آرايشگر مناسب بايد كلي وقت بگذاريد و به آرايشگاه هاي مختلف سر بزنيد تا گريموري حرفه اي را با مبلغ مناسب پيدا كنيد. اگر درباره آرايش عروس اطلاع زيادي نداريد و تا روز عروسي تان فرصت زيادي نمانده، با كمك اين توصيه ها مي توانيد آرايشگر مناسبي را انتخاب كنيد.

پرس و جو كنيد

در بين دوستان و اقوام شما بطور حتم افرادي پيدا مي شوند كه به تازگي مراسم عروسي شان برگزار شده است. مي توانيد نام و آدرس آرايشگاه هاي مختلفي را از آنها بپرسيد و فهرستي از آرايشگران را تهيه كنيد. جست و جو در سايت هاي اينترنتي هم به شما كمك مي كند تا فهرست تان كامل تر شود.

دور يا نزديك؟

بهتر است آرايشگاه شما تا حد امكان به محل برگزاري مراسم نزديك باشد. اگر مي خواهيد در محدوده غربي تهران جشن بگيريد، آرايشگاه را در انتهاي محله هاي شرقي انتخاب نكنيد. شايد هزينه آرايش شما ارزان تر تمام شود اما به اين فكر كنيد كه در روز عروسي ممكن است استرس زيادي داشته باشيد و يك اتفاق غير منتظره برنامه زماني رسيدن به آتليه و سالن عروسي را به هم بزند. اين نكته به ويژه در مورد عروسي هاي فصل پاييز و زمستان بيشتر اهميت دارد چون يك باران يا برف ناگهاني برنامه هاي را جا به جا مي كند. پس نسبت به يك آرايشگاه خاص تعصب نداشته باشيد. اين روزها آرايشگران خوب در همه جاي شهر پيدا مي شوند. فقط بايد آنها شناسايي كنيد و نمونه كارهايشان را ببينيد. براي آشنايي با بهترين سالن آرايش عروس تهرانپارس و يا سالن آرايش عروس غرب تهران باما همراه باشيد!

خليجي يا اروپايي؟

در آرايشگاه هاي بزرگ معمولا چند آرايشگر مختلف كارآرايش عروس را انجام مي دهند كه هر كدام آلبوم ها و قيمت هاي مختلفي دارند. گروهي از آرايشگران، عروس ها را بسيار غليظ آرايش مي كنند، سايه هاي رنگي بكار مي برند و چشم ها را خيلي مي كشند. اين آرايش ها به سبك «خليجي» معروف هستند. اما دسته اي ديگر از آرايشگران كه اين روزها طرفداران بيشتري دارند عروس ها را ساده تر و به سبك «اروپايي» آرايش مي كنند. حتما در فيلم ها و عكس هاي مختلف ديده ايد كه عروس هاي اروپايي چقدر ساده هستند. با ورق زدن آلبوم ها به سرعت دستتان مي آيد كه آرايشگر از كدام سبك پيروي مي كند و مواد آرايشي او براق است يا با كمك سايه ها و خطوط مات، گريم شيك و زيباتري را انجام مي دهد. ببينيد از كدام سبك خوشتان مي آيد و بعد براي بقيه كارها تصميم بگيريد.


كار آرايشگاه را ببينيد

براي انتخاب آرايشگاه فقط به مشاهده آلبوم ها اكتفا نكنيد. قبل از اينكه قرار داد ببنديد از منشي آرايشگاه بپرسيد كه چه روزهايي عروس دارند و عروس خانم ها چه ساعتي آماده مي شوند؟ در يكي از همان روزهابه همراه يك يا دو نفر ديگر به آرايشگاه عروس برويد و آلبوم ها را با عروس هاي آماده شده مقايسه كنيد. در انتخاب مدل هاي آلبوم از دخترخانم هاي زيبا و خوش چهره استفاده مي شود و لباس و جواهرات گرانقيمت هم در بهتر شدن عكس ها تاثير دارند. بعضي از آلبوم ها هم قديمي هستند. گاهي اوقات روتوش عكس ها به قدري زياد است كه چهره واقعي عروس را نشان نمي دهد. در نتيجه اين احتمال وجود دارد كه وقتي عروس هاي آماده شده همان آرايشگر را مي بينيد، توي ذوق تان بخورد. به هر حال هنر آرايشگر خوب اين است كه با كمك گريم مناسب، زيبايي هاي چهره هر فردي را بيشتر به معرض نمايش بگذارد.

كارشان خوب است؟

هنگام مراجعه به چند آرايشگاه و مشاهده عروس ها و آلبوم هاي مختلف شايد كمي گيج شويد و از خودتان بپرسيد:«از كجا بفهمم كدام آرايشگر كارش بهتر است؟» در اينجا چند فوت كوزه گري را به شما ياد مي دهيم تا با نگاه تخصصي تري عروس ها را ببينيد و با اطمينان بيشتر آرايشگرتان را انتخاب كنيد. پس به اين معيارهاي آرايش خوب و متناسب با شكل صورت توجه كنيد.

سليقه آرايشگر را بشناسيد

رنگ آرايش هر فردي به رنگ چشم، مو و پوست بستگي دارد و آرايش عروس تا حدودي سليقه اي ست. بنابراين به سليقه آرايشگر دقت كنيد.

كرم پودرها و رژ گونه هايي به رنگ هلويي، صورتي چرك، طلايي ، بژ و مسي براي پوست هاي تيره و برنز مناسب تر هستند. بهتر است پوست هاي روشن رنگ هاي تند تري داشته باشند. اگر متوجه شديد كه آرايشگر، يك عروس سفيد پوست را با رنگ هاي صورتي كمرنگ و طلايي آرايش كرده بدانيد كه در كارش زياد وارد نيست چون اين رنگ ها صورت را بي حال نشان مي دهند.

هنر آرايشگر خوب اين است كه صورت هاي چاق و گرد را لاغر تركند. در اين حالت با كاركردن روي گونه ها، زير گردن و غبغب ، صورت كشيده تر به نظر مي آيد.

آرايش صورت هاي كشيده و لاغر بايد طوري باشد كه استخوان گونه ها بيش از حد بيرون نزند. انتخاب رژ گونه هاي خط دار براي اين صورت ها اشتباه محض است و از بي تجربگي آرايشگر حكايت مي كند.

آرايشگرتان حرفه ايست؟

يك آرايشگر حرفه اي به خوبي مي داند كه بايد چشم هاي درشت و برجسته را با سايه هاي تيره آرايش كند تا برجستگي چشم ها كمتر شود. اين روزها گريمور هاي با سليقه براي آرايش بخش پاييني چشم از خط چشم استفاده نمي كنند و به جاي آن چشم را با سايه هاي سياه يا دودي آرايش مي كنند تا چشم هاي عروس آرايش شيك و امروزي تري داشته باشد.

فردي كه چشم هاي ريز دارد بايد براي آرايش چشم هاي او از سايه هاي روشن استفاده شود و بهتر است سايه ها به هم متصل نباشند تا چشم ها بازتر به نظر بيايند. در مورد افرادي كه چشم هاي درشت دارند هم استفاده از سايه هاي تيره برجستگي چشم ها را كاهش مي دهد.

پوشاندن گودي دورچشم هم نكته مهم ديگري است كه بايد با كمك كانسيلر ها انجام شود. اين كانسيلر ها بايد يك درجه از رنگ پوست صورت روشن تر باشند. بيشتر عروس خانم ها شب قبل ازعروسي به دليل استرس و نگراني خوب نمي خوابند و مهم است كه اين كم خوابي و خستگي ها با كمك يك آرايش حرفه اي برطرف شود.

يكي از مهمترين نكاتي كه بايد به آن توجه كنيد مدل مو است. شينيون هاي عروس بايد با چهره هر فرد هماهنگي داشته باشد. بطور مثال عروس هايي كه چهره كشيده و بلند دارند نبايد موهايشان روبه بالا جمع شود. بهتر است بخشي از موها روي صورت قرار گيرد. مدل موهاي بالا به افرادي با صورت هاي گرد بيشتر مي آيد. اگر موها از فرق باز شود صورت لاغر تر به چشم مي آيد.

بيعانه كمي پرداخت كنيد

بعد از انتخاب نهايي نوبت تنظيم قرارداد است. بعضي از آرايشگاه ها اصرار دارند كه شما خيلي زود مبلغي را به عنوان بيعانه پرداخت و قراردادي را امضا كنيد. استدلال شان اين است كه روز مورد نظر شما زود پر مي شود يا ممكن است قيمت ها گران شوند. به اين ترفند ها اهميت ندهيد و تحت تاثير قرار نگيريد. سر فرصت و با مشورت و بررسي كافي آرايشگر تان را در انتخاب كنيد. بعد از خواندن قرارداد مبلغ كمي را به عنوان بيعانه بپردازيد. بهتر است در مورد پس گرفتن بيعانه هم سوالاتي بپرسيد. بعضي از آرايشگاه ها تا چند هفته قبل از روز عروسي مبلغ بيعانه را با كسر درصدي پس مي دهند و گروهي ديگر بيعانه را تحت هيچ شرايطي پس نمي دهند. پس اگر شك داريد به سرعت قرارداد امضا نكنيد.بهتر است قرار داد در دو نسخه تنظيم شود، يكي براي شما وديگري براي آرايشگرتان. مبلغ باقيمانده به طور معمول در روز عروسي تسويه مي شود، كافيست يك عابر بانك از آقاي داماد بگيريد!

قيمت ها را بسنجيد

درمورد آرايش عروس نرخ ثابتي وجود ندارد. قيمت رزرو آرايشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرايشگاه هاي معروف و اسم و رسم دار شمال شهر براي آرايش كامل عروس (شامل خدمات آرايش صورت، مو،ناخن و پاكسازي پوست) در حدود دو و نيم ميليون تومان پول مي گيرند و اين مبلغ دركنار اجاره تاج و تور، رنگ مو يا مش و اپيلاسيون گاهي به 3 ميليون تومان هم مي رسد. گذشته از اين ارقام نجومي، با مبلغي كمتر از اينها هم آرايشگاه عروس پيدا مي شود. در برخي از آرايشگاه هاي معروف رنج قيمت در حدود يك و نيم تا دو ميليون است. اگر اين مبلغ ها باز هم برايتان گران است به سراغ آرايشگران گمنام تري برويد كه كارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نيستند. در بين اين آرايشگران قيمت پكيج كامل آرايش عروس از 800 هزار تومان تا يك و نيم ميليون تومان است. كمتر از اين هم مي توانيد آرايشگاه عروس پيدا كنيد اما بر روي حرفه اي بودن آرايشگر خيلي حساب نكنيد.


بازدید : 285
11 زمان : 1399:2

آداب و رسوم برگزاري عروسي :همه ي ما مي دانيم كه برگزاري مراسم عروسي از گذشته تا كنون در كشورمان ايران وجود داشته است و اين مراسم همچنان در قسمت هاي مختلفي به شيوه هاي خاصي برگزار مي شود. البته تشريفات عروسي نسبت به گذشته ها تغييرات زيادي داشته است.

اقوام زيادي مثل بلوچ ، بختياري ، زنجاني ، تركماني ، يزدي و … از جمله طوايفي هستند كه در تشريفات عروسي خود آداب و رسوم خاصي داشته اند.

در آداب و رسوم برگزاري مراسم نامزدي با قيمت مناسب به صورت كلي بايد بدانيد كه برگزاري مراسم عروسي داراي مراحله هاي مشترك و ويژگي هاي يكساني است كه در بين اقوام و طوايف ايراني آنها انجام مي شوند . در ادامه به برخي از اين مراسم مهم و كليدي اشاره كرده ايم:

اين مراحل بايد توسط جوانان از آغاز خواستگاري تا ازدواج طي شوند.

مراسم خواستگاري به عنوان يكي از آداب عروسي به شمار مي آيد كه حتما بايد انجام گردد. اگر دو طرف و همچنين خانواده ها به اين وصلت رضايت داشته باشند بايد در قدم بعدي زوجين به فكر نامزدي باشند.


نامزدي به گونه ي است كه خانواده دقيق تر با يكديگر آشنا مي شوند و بحث بر سر مهريه و …. خواهد بود كه بايد توافق شود.

مرحله بعد برگزاري جشن عقد مي باشد كه در آن زوجين به صورت دائم به يكديگر محرم مي شوند. زماني كه خطبه عقد خوانده مي شود زوجيني كه ازدواج آنها موفق بوده است بر سر عروس و داماد قند مي سابند.

خوب بعد از عقد ديگر نوبت به جهاز بران مي رسد و عروس هر آنچه كه براي جهيزيه از خانه پدري خود خريده به خانه ي داماد انتقال ميدهد.

حنابندان به عنوان يكي ديگر از رسومات ازدواج مي باشد كه در واقع به عنوان يك نوع خدافظي از منزل پدري مي باشد . برخي از طوايف نيز هستند كه براي دامادهم حنابندان مي گيرند.

در اين مراسم كه يك شب قبل از عروسي برگزار مي شود با حناي تزئين شده از مهمانان پذيرايي مي شود و از آن ها مي خواهند براي خوش يمني و خوشبختي مقداري از حنا را بر روي دست خود بگذارند ؛ علت استفاده از حنا اين است كه نمادي از شادي و خوشبختي مي باشد.


تشريفات عروسي كه به عنوان يكي از تشريفاتي ترين و بزرگترين مراسم هاي زوجين به شمار مي رود و داماد براي هميشه عروس خانم را به منزل خود مي برد.

بعد از تشريفات عروسي ، مراسم با عنوان پا تختي وجود دارد كه در بيشتر شهرهاي ايران به شكل زنانه ي برگزار مي شود و در آن مراسم مهمانان و خانواده هديه هاي را به زوجين تقديم مي كنند.

يكي ديگر از رسومي كه وجود دارد مادر زن سلام است . اين مراسم صبح فرداي عروسي برگزار مي شود و داماد به همراه يك بزرگتر با تهيه يك كادو به ديدار مادر زن خود مي رود . در واقع داماد براي تشكر از اينكه دخترشان را به او داده اند اين كار را انجام ميدهد.

ماه عسل هم از رسوم هاي مي باشد كه در اين سال هاي اخير بيشتر در ميان زوجين ديده مي شود. در واقع هدف اصلي زوجين براي رفتن به ماه عسل اين است كه بيشتر با خصوصيات و خلق خوي ديگري آشنا شوند و همچنين بعد از ازدواج اوقاتي خوبي را با يكديگر سپري كنند.


بازدید : 255
11 زمان : 1399:2

فيلم و عكس تنها يادگاري است كه از مراسم عروسي به جا مي‌ماند. به خاطر همين انتخاب يك آتليه عكس عروس خوب هميشه از مهم‌ترين دغدغه‌هاي اصلي عروس و دامادها در برنامه‌ريزي مراسم عروسي است.



با مشورت با نامزدتان آتليه عكس عروس را انتخاب كنيد

انتخاب آتليه عكس عروس بايد با همكاري عروس و داماد با هم انجام شود. بعضي وقت‌ها ديده‌ايم كه زوج‌ها همكاري خوبي با هم ندارند و از همان اول كار عصبي هستند، وقتي روال اين‌گونه طي شود طبيعي است كه انتخاب هم انتخاب خوبي نخواهد بود. اما برخلاف اين گروه، گروه ديگري از زوج‌ها خيلي با نشاط هستند و سعي مي‌كنند ضمن همكاري با يكديگر بهترين تصميم را بگيرند. احساس ما اين است در وضعيت دوم تصميم درست‌تر و بهتري گرفته خواهد شد.

قبل از انتخاب آتليه عكس عروس با بهترين آتليه هاي تهران كه بسته به منطقه شما ميتوانيد بهترين آتليه عروس شرق تهران و يا آتليه عروس غرب تهران آشنا شوبد كه براي ملاحظه ليستي از بهترين هاي اين مناطق بر روي لينك مورد نظرتون كليك كنيد!!!

عروس و دامادها قبل از اينكه سراغ آتليه‌اي بروند اطلاعات اوليه را در رابطه با سابقه، امكانات، كف و سقف قيمت‌ها، پرسنل و كيفيت عكاسي و فيلم‌برداري جمع كنند تا مجبور نشوند به هر آتليه سرك بكشند. ضمن اينكه بهترين انتخاب مي‌تواند با ديدن آلبوم‌هاي آتليه‌ها انجام شود كه بعضاً نمونه‌هايي از عكس‌ها روي سايت آتليه‌ها هم موجود است.

انتخاب از بين 5 آتليه عكس عروس كافي است

سر زدن به 5 آتليه براي انتخاب نهايي كافيست. بيشتر گشتن عروس و داماد را دچار وسواس مي‌كند و اين خوب نيست. چون وسواس بيش از اندازه آسيب‌هايي به همراه دارد كه يكي از اين آسيب‌ها عدم تصميم‌گيري تا روزها و لحظات آخر است. اگر فكر مي‌كنيد زمانتان براي تصميم‌گيري كم است و يا نمي‌توانيد تصميم بگيريد اول از همه به عروسي‌هاي دور و برتان توجه كنيد. به آلبوم دوستانتان و ... . اين هم يك راه انتخاب است.

انتظارات تان را به مدير آتليه عكس عروس بگوييد

«اگر نداني كه به كجا مي‌خواهي بروي از هر راهي كه بروي فرقي نمي‌كند.» چيزي كه ما هميشه به عروس و دامادها تأكيد مي‌كنيم اين است كه آن‌ها حتما بايد انتظاراتشان را از آتليه خوب مشخص كنند تا اول خودشان بدانند چه مي‌خواهند و بعد اين خواسته‌ها را به مدير آتليه انتقال دهند. مثلا بعضي‌ها دكور آتليه برايشان مهم‌ترين چيز است. بعضي‌ها افكت‌هاي كامپيوتري را بيشتر مي‌پسندند. مدير آتليه بايد بداند انتظار شما از عكس‌هاي عروسي‌تان چيست تا بتواند كمك تان كند.

بعد از انتخاب مكان عروسي، آتليه عروس را هماهنگ كنيد

برخي اوقات عروس و داماد آتليه را در آخرين مراحل هماهنگ مي‌كنند كه اين يك اشتباه بزرگ است. چون از نظر ما بعد از آنكه مكان مراسم مشخص شد نخستين جايي كه بايد هماهنگ شود آتليه است. چرا كه آتليه مديريت اكثر زمان روز عروسي را انجام مي‌دهد و اگر انتخاب خوبي نباشد آن وقت يادگاري خوبي از مراسم عروسي باقي نخواهد ماند.

آدرس آتليه عروس را در نظر بگيريد

در انتخاب آتليه، بايد دقت شود كه مكان آتليه به لحاظ مكاني به محل برگزاري مراسم و آرايشگاه عروس نزديك باشد.

چگونه يك عكس خوب بگيريم؟

براي گرفتن يك عكس خوب هم عكاس بايد تجربه خوبي داشته باشد و هم عروس و داماد حداقل خلاقيت را به كار بگيرند تا بتوانند تصوير خوب و با نشاطي را به ثبت برسانند. ضمن اينكه هنر عكاس و شناختش نسبت به تناسب‌هاي فيزيكي و رنگي هم جزو لاينفك يك عكاسي خوب است. پس چند پيشنهاد و راهنمايي براي گرفتن عكس با طراوت در روز عروسي پس از انتخاب يكي از بهترين آتليه هاي تهران دانستن مطالب زير است:


1- مهم‌ترين نكته در داشتن يك عكس خوب اين است كه هر فردي بايد بتواند در محيط آتليه احساس آرامش و راحتي كند. اين موضوع از آنجا براي عروس دامادها ويژه است كه آن‌ها تا روز عروسي لحظات پرفشار و پر استرسي را گذرانده و همين باعث مي‌شود اغلب دل نگران و آشفته باشند. بنابراين با اين شرايط ممكن است عكس ايده‌آل گرفته نشود؛ پس توصيه ما به همه عروس‌ها و دامادها اين است زماني كه از در آتليه وارد مي‌شوند همه استرس‌ها را بيرون در بگذارند و سعي كنند در آن يكي دو ساعت لحظات خوب و آرامي داشته باشند.

2- هيچ عكاسي از عروس و داماد انتظار يك مدل ايده‌آل را ندارد. پس آن‌ها نگران فرم بدن و چهره خودشان نباشند. چرا كه يك عكاس با تجربه مي‌تواند تصوير خوبي از چهره‌ها و اندام‌هاي متضاد در بياورد.

3- عروس و داماد قبل از حضور در آتليه در اينترنت عكس‌هاي عروسي را سرچ بزنند و فيگورهاي متفاوت را ببينند و در يك يا دو مورد آن‌ها را با عكاس در ميان بگذارند آن وقت است كه اشتراكات ذهني بين خواسته عروس و داماد و عكاس شكل مي‌گيرد.

4- عروس و داماد با عكاس همكاري كنند چون براي گرفتن يك عكس رمانتيك و يا شاد و خوشحال، عكاس حتماً به همراهي و همكاري آن‌ها نياز دارد.

5- بهتر است عروس و داماد از شلوغ كاري در رنگ‌ها به خصوص در لباس جلوگيري كنند.

6- پيشنهاد مي‌كنيم عروس و داماد براي انتخاب دسته گل و حتي تزيين ماشين عروس با عكاس مشورت كنند.

7- دامادهايي كه خودشان را چاق مي‌دانند از رنگ‌هاي تيره و عروس‌هايي كه خودشان را لاغر مي‌بينند از لباس‌هاي پفي استفاده كنند.



#بهترين_آتليه_هاي_تهران #آتليه_عكس_عروس #آتليه_عروس_شرق_تهران #آتليه_عروس_غرب_تهران


بازدید : 281
11 زمان : 1399:2

بدون شك روز عروسي، مهم ترين و بهترين روز در طول زندگي مشترك هر انساني است. از اين رو برآن شديم تا توضيحاتي پيرامون انتخاب بهترين آتليه هاي تهران به خصوص آتليه عروس در سعادت آباد به شما عزيزان گرامي ارائه دهيم.

زيرا تنها يادگار هر انسان از اين روز بزرگ، عكس ها و فيلم هايي است كه مي تواند آن خاطرات شيرين را جاودانه سازد

همانطور كه در بالا بيان كرديم، انتخاب يك آتليه عكس عروس مناسب، از جوانب مختلف حائز اهميت است.

بنابراين در انتخاب آن به هيچ وجه نبايد عجله كرد و با بررسي دقيق شرايط مطمئن شويد كه انتخاب تان را به درستي انجام داده ايد.


مهمترين ويژگي هاي يك عكس آتليه عروس داشتن علم و دانش، تجربه، تخصص است. اين ها ويژگي هايي هستند كه براي يك آتليه عكس عروس لازم اند اما كافي نيستند!

داشتن استعداد هنري در اين زمينه بسيار مهم است، زيرا عكاسي و فيلمبرداري يك هنر است نه يك صنعت.

متاسفانه بسياري از آتليه داران، ديد صنعتي به عكاسي و فيلمبرداري دارند.

ممكن است كادر فني يك آتليه دانش و اطلاعات كافي در زمينه خود داشته باشند و از تجهيزات به روز و حرفه اي استفاده كنند.

همچنين زحمات بسياري را براي تهيه تصاوير متحمل شوند و در كنار آن، شما نيز هزينه زيادي را براي تهيه كليپ خود پرداخته باشيد، اما در نهايت نتيجه ي كار مطلوب نشود.

ممكن است شما بارها و بارها تصاوير را تماشا كنيد و هرگز نتوانيد مشكلي در آن ها بيابيد.

حتما از خود مي پرسيد، مسئله چيست؟

جواب اين مسئله دقيقا مربوط به تفاوت هنر با صنعت است.

در صنعت سروكارتان با ربات ها، ماشين آلات و ابزارآلات بدون روح است اما زماني كه طرف مقابل شما انسان باشد، اعمالتان نشان دهنده هنرتان است.

اگر ديد شما نسبت به حرفه ي تصويربرداري صنعتي باشد، مسلما نتيجه نيز بدون روح خواهد شد.

اگر هميشه بخواهيد يك عمل را به يك شيوه انجام دهيد و در حقيقت به صورت ماشيني عمل كنيد بهتر است جاي تان را با ماشين آلات عوض كنيد!

ربات ها توانايي بسيار بالاتري در انجام اين نوع كار ها دارند. آن ها را برنامه ريزي مي كنيد و يك عمل را به صورت مداوم و با دقت بسيار بالا انجام خواهند داد

هنر تصويربردار اين است كه روحيات انساني را در نظر بگيرد، شرايط مختلف را بسنجد و با توجه به آن عمل كند.

با تجربه و كارآزموده باشد!

تجربه كاري بالا به شما كمك مي كند تا بتوانيد در شرايط مختلف بهترين تصميمات را بگيريد. ممكن است در روز عروسي اتفاقات پيش بيني نشده براي شما رخ دهد.

ممكن است زمان زيادي را در ترافيك از دست بدهيد، آرايش عروس بيش از حد طول بكشد، مشكلي براي لباس داماد پيش بيايد، گل كاري ماشين خراب شود يا دسته گل عروس ديرتر آماده شود.

حتي ممكن است شرايط جوي به صورت ناگهاني نامساعد شود. مثلا در تابستان دماي هوا به حدي بالا برود كه تصويربرداري را غير ممكن كند. يا در زمستان هوا برفي يا باراني شود

در اين مواقع داشتن علم يا تجهيزات و … ابدا به كار نمي آيد و تنها تجربه ي كاري آن آتليه است كه به حل اين مشكلات كمك مي كند.

يك آتليه عروس حرفه اي، بايستي تمامي اتفاقات را پيش بيني كرده و در اين مواقع بهترين تصميمات را بگيرد

به عنوان مثال استوديو يونيك با چند گلفروشي برتر در سطح تهران قرارداد بسته است كه در هر زمان در صورت بروز مشكل در دسته گل يا گل كاري ماشين. به سرعت مرمت و يا تعويض انجام پذيرد تا عروس و داماد هيچ گونه نگران بابت اين مسئله نداشته باشند

تجهيزات حرفه اي و بروز داشته باشد

هر متخصص و كارداني بدون ابزار خود، دقيقا هيچ است!

داشتن تجهيزات حرفه اي عكاسي و فيملبرداري نيز بسيار مهم است و بدون شك نقش بسيار مهمي را در توليد تصاوير ماندگار ايفا خواهد كرد.

بروز بودن تجهيزات نيز حائز اهميت مي باشد.

متاسفانه بسياري از آتليه ها از دوربين ها و تجهيزاتي استفاده مي كنند كه تكنولوژي به كار رفته در آن ها بسيار قديمي است.

حتي ممكن است تعدادي از پارامترهاي تصويرشان از دوربين تلفن همراه نيز پايين تر باشد

استفاده از اين تجهيزات قديمي به هيچ وجه حرفه اي نيست. زيرا اين ابزار قادر نيست كه پاسخگوي نياز حرفه اي ها باشد.

بدون شك ليستي از تجهيزات كاملا مدرن و بروز استفاده كند تا شايسته ي اين لقب باشد

دانش و تخصص كافي داشته باشد

كادر فني يك آتليه، بايستي دانش كافي براي استفاده از تمامي امكانات تجهيزات خود داشته باشند.

در غير اين صورت بهترين و بروز ترين تجهيزات هم بي مصرف مي شوند.

برخلاف باور عموم، دانش لازم براي استفاده از دوربين، تنها به روشن كردن، ركورد كردن و خاموش كردن ختم نمي شود. استفاده از دوربين هاي حرفه اي دانش بسيار زيادي را مي طلبد.

فيلمبردار و عكاس بايستي از تمامي امكانات سخت افزاري و نرم افزاري تجهيزات خود آگاه باشد، تا آن وسيله (به عنوان مثال دوربين) بتواند قدرت خود را در ثبت تصاوير نشان دهد

اين امر ميسر نمي شود مگر آنكه كادر فني به طور مداوم دانش خود را بروز كند و دائما در حال مطالعه در اين زمينه باشد

حرفه اي ها از تجهيزات اجاره اي استفاده نمي كنند!

هزينه بسيار بالاي تجهيزات فيلمبرداري و تصويربرداري باعث شده است كه بيشتر آتليه داران از تجهيزات اجاره اي استفاده كنند.

زيرا ممكن است توانايي خريد تمامي تجهيزات مورد نيازشان را نداشته باشند

آتليه داراني كه از تجهيزات اجاره اي استفاده مي كنند، هنگام اجاره ي تجهيزات، آن ها را چك مي كنند تا از سالم بودن آن اطمينان پيدا كنند، اما ممكن است بعضي از مشكلات فني در آن لحظه قابل تشخيص نباشند و عكاس در حين مراسم متوجه آن بشود.

به عنوان مثال در اثر آسيب ديدن لنز نتوان به خوبي بر روي تصاوير فوكوس كشيد و يا اتفاقاتي از اين قبيل كه باعث مي شود تصاويرتان به شدت دچار افت كيفيت شوند

اين مسئله بسيار ناخوشايند است و مسلما كسي دوست ندارد اين اتفاق در روز عروسي اش بيوفتد.

از طرف ديگر تجهيزات اجاره اي در اثر استفاده به صورت بلند مدت، استهلاك زيادي پيدا كرده اند و كارايي لازم را ندارند.

علاوه بر اين زماني كه يك آتليه از تجهيزات خريداري شده استفاده مي كند، با مشخصات سخت افزاري و نرم افزاري آن آشنايي بيشتري خواهد داشت و قابليت هاي آن را مي داند

بنابراين بايد اطمينان پيدا كنيد آتليه اي كه با آن قرارداد مي بنديد، از تجهيزات اجاره اي استفاده نكند.

كادر فني اجاره اي!

متاسفانه با توجه به رشد بيش از حد آتليه ها در سطح تهران، بسياري از آتليه ها حتي اعضاي كافي براي تشكيل يك كادر فني ندارند. بنابراين در هر برنامه تعدادي عكاس و فيلمبردار (كه به صورت آزاد كار انجام مي دهند) آفيش مي كنند.

بعضا ممكن است اين عكاسان و فيلمبرداران تمامي آپشن هاي يك تصويربردار حرفه اي را داشته باشند؛

اما به دليل نداشتن همكاري و آشنايي كافي نسبت به يك ديگر، در طول برنامه با مشكل مواجه مي شوند.

ممكن است شيوه تصويربرداري دو فيلمبردار آفيش شده، در دو سبك مختلف؛ كاملا حرفه اي باشد.

اما تركيب اين دو تصوير نتيجه ي مطلوبي نخواهد داشت. اين دقيقا شبيه به تركيب قيمه و ماست مي باشد!

بنابراين بايد مطمئن شويد كه كادر فني آتليه از اعضاي همان آتليه باشند

نكته ي بعدي بحث امنيت آتليه مي باشد.

تمامي فايل هاي موجود در آتليه، فايل هاي شخصي است. قطعا هيچ كس نمي خواهد عكس و فيلم عروسي اش به بيرون درز پيدا كند، قسمتي از آن از بين برود و …

در نتيجه بايد از امنيت آتليه در حفاظت كامل فايل ها اطمينان حاصل كنيد

رعايت اخلاق حرفه اي

رعايت اخلاق حرفه اي يكي ديگر از نكاتي است كه بهترين آتليه هاي تهران بايد آن را رعايت كند

عروس و داماد در روز مراسم عروسي شان، با بسيار از مسائل و مشكلات روبه رو مي شوند،

به علاوه استرس روحي و خستگي ناشي از فعاليت جسمي باعث مي شود كه ذهن و روح شان تحريك پذيري بسيار بيشتري نسبت به حالت عادي داشته باشد.

در اين حالت تصاويري كه از شما گرفته مي شود به هيچ وجه مطلوب نخواهد بود. زيرا خستگي، استرس و بعضا ناراحتي شما، به راحتي در فيلم و عكس قابل مشاهده خواهد بود

تصور كنيد در اين وضعيت عكاس و فيلمبردار شما، شرايط را درك نكند و نسبت به حال روحي شما بي تفاوت باشد؛

و يا با يك رفتار اشتباه بار روحي منفي را در شما تشديد كند. لازم به گفتن نيست كه در اين شرايط فاجعه پيش خواهد آمد.

بعضا پيش آمده كه در سالن عروسي، دوستان و آشنايان عروس و داماد، برخورد مناسبي با تصويربرداران نداشته اند. ممكن است تصويربردار به دليل خستگي بيش از حد، واكنش مناسبي نسبت به اين عمل از خود نشان ندهد

اما اعضاي يك آتليه حرفه اي مي توانند با رعايت اخلاق حرفه اي و برخورد صحيح؛ و همچنين القاي انرژي مثبت به عروس و داماد، استرس زوجين را تا حد قابل توجهي كاهش دهند و خستگي روحي جسمي آنان را به حداقل برسانند

مديريت كارآمد!

يكي ديگر از ويژگي هاي بهترين آتليه هاي تهران، مديريت صحيح مراسم از جنبه هاي مختلف است

يك آتليه عروس حرفه اي بايد تمام پيش بيني ها لازم را انجام داده و زمان را به بهترين حالت ممكن مديريت كند.

بايستي به صورت دقيق؛ زمان رفتن داماد به سمت آرايشگاه عروس، مدت آرايش عروس، آمدن زوجين به سمت آتليه، تايم تصوير برداري در آتليه، تيام تصويربرداري در باغ، تايم رفتن به سمت سالن مراسم را محاسبه كند.

بايد از ساعت اوج ترافيك در مسيرهاي مختلف آگاهي داشته باشد و هميشه بهترين مسير را انتخاب كند. اگر زماني راه مسدود شد بايد بهترين مسير جايگزين را به سرعت انتخاب كند

ممكن است در روز مراسم اتفاقات خارج از روال عادي رخ بدهد. در اين مواقع مديريت زمان بهترين نقش را در بهبود شرايط ايفا مي كند

ممكن است زوجين ساقدوش همراه خود داشته باشند. ارائه ي توضيحات لازم به ساقدوش ها و مديريت آنان، كمك قابل توجهي به زيباتر شدن تصاوير مي كند

همچنين اعضاي كادر فني، بايستي توضيحات لازم را به دوستان و آشنايان عروس و داماد در داخل سالن گوشزد كند.

به طور مثال؛ در مراسم عقد مديريت جمع بسيار مهم است.

به دليل ركورد شدن صدا، بايستي به مهمانان گوشزد شود كه سكوت را رعايت كنند.

رفت و آمد اضافه حتي المقدور انجام نشود تا فيلمبرداران و عكاسي بتوانند از تمامي زوايا عكاسي و فيلمبرداري كنند

شيوه ي نمايش هدايا و معرفي هديه دهندگان از نكاتي است كه فيلمبردار بايد به مهمانان گوشزد كند

ممكن است عروس و داماد بخواهند رقص دو نفره داشته باشند. فيلمبردار بايستي از مهمانان درخواست كند كه پيست رقص را براي رقص دو نفره خالي كنند.

همچنين از مهمانان تقاضا كند كه كودكان خود را به پيست رقص نياورند تا جلوه ي بصري پيست به هم نخورد.

برقراري ارتباط دوستانه:

برقراري ارتباط صميمانه و دوستانه با زوجين، يكي ديگر از ويژگي هاي بهترين آتليه هاي تهران مي باشد

اعضاي آتليه بايستي بتوانند با برقراري رابطه ي نزديك با عروس و داماد، جوي را ايجاد كنند تا زوجين در آن احساس راحتي و آرامش داشته باشند

روز عروسي، احتمالا اولين روز آشنايي عروس و داماد با اعضاي آتليه مي باشد.

بنابراين ايجاد جوي دوستانه بسيار ضروري است. اين شرايط علاوه بر القاي حس مثبت به عروس و داماد، مي تواند اهميت بسزايي در زيباتر شدن تصاوير داشته باشد

ايجاد جوي دوستانه، همچنين مي تواند بر كاهش خستگي عروس و داماد تاثير گذار باشد. اما اگر شرايط چنين نباشد، ممكن است عروس و داماد بر اثر خستگي و انجام پوزهاي مختلف، از گرفتن تصاوير بيشتر منصرف شوند و زماني را در تايم استراحت از دست بدهند

شيوه بيان ژست به عروس و داماد به هيچ وجه نبايد دستوري باشد و بايد به صورت درخواست انجام شود؛ كه متاسفانه اين امر ناديده گرفته مي شود.

در چنين شرايطي زوجين با صرف نظر از هزينه هايي كه براي انجام اين كار پرداخت كرده اند، از ادامه ي كار منصرف خواهند شد.

اما يك آتليه حرفه اي با وجدان كاري، به هيچ وجه چنين شرايطي را به وجود نخواهد آورد.

همچنين وجدان كاري ايجاب مي كند كه قيمت پكيج هاي آتليه متناسب با كاري باشد كه انجام مي دهند

خلاقيت حرف اول را مي زند!

تمامي اعضاي كادر فني (عكاس، فيلمبردار، اديتور و …) بايستي در حرفه ي خود نوآور و خلاق باشد.

در بعضي از مواقع بايستي كار را از روال عادي خارج نمايند و دست به عملي مبتكرانه بزنند تا زيبايي كار دوچندان شود.

تبعيت از قوانين تصويربرداري بسيار مهم است اما بعضا ممكن است در شرايطي قرار بگيرند كه با شكستن قوانين بتوانند شاهكاري را ايجاد كنند

آلفرد هيچكاك كه يكي از بزرگترين كارگردانان و فيلمبرداران تاريخ است؛ در مواقعي با ناديده گرفتن قوانين تصويربرداري و شكستن آن، توانست شاهكاري را خلق كند كه همگان را مبهوت آن شوند

حرفه ي تصويربرداري و به تبع آن تصويربرداري عروسي در كشور ما ضعف بزرگي در خلاقيت دارد و متاسفانه بيشتر كارها از سناريوي خارجي كپي شده اند. غم انگيز تر اين است كه تعدادي از آتليه ها اين كارهاي كپي شده را كپي مي كنند! و به اين صورت كپي كردن در اين حرفه به صورت اپيدمي در آمده است

بنابراين خلاقيت نشانه ي حرفه اي هاست و يكي ديگر از ويژگي هاي بهترين آتليه هاي تهران مي باشد

آخرين نكته از ويژگي هاي بهترين آتليه هاي تهران، احترام به نظر مشتري است. بايد بداند كه هميشه و كاملا حق با مشتري است.


بازدید : 260
11 زمان : 1399:2

براي انتخاب آرايشگاه عروس مناسب كه روز عروسي شما را زيباترين عروس كند بايد به چه نكاتي توجه كنيد ؟ كدام آرايشگاه مناسب ترين خدمات را به شما خواهد داد ؟

از آنجايي كه مجموعه هاي سالن آرايش عروس مركز تهران و سالن آرايش عروس غرب تهران به عنوان بورس سالن هاي زيبايي شناخته شده اند؛ به همين دليل بايد حتما موارد زير را مطالعه كنيد!

اطلاعات كسب كنيد

در گذشته اي نه چندان دور دخترها تا قبل از روز عروسي شان كمتر سراغ لوازم آرايش مي رفتند در آن زمان رسم بود كه دختر در روز عروسي ابروهايش را بردارد، سرخاب سفيداب بزند، سرمه بكشد و براي مراسم آماده شود. اما اين روزها آرايش عروس آنقدر پيچيده شده كه براي انتخاب آرايشگر مناسب بايد كلي وقت بگذاريد و به آرايشگاه هاي مختلف سر بزنيد تا گريموري حرفه اي را با مبلغ مناسب پيدا كنيد. اگر درباره آرايش عروس اطلاع زيادي نداريد و تا روز عروسي تان فرصت زيادي نمانده، با كمك اين توصيه ها مي توانيد آرايشگر مناسبي را انتخاب كنيد.

پرس و جو كنيد

در بين دوستان و اقوام شما بطور حتم افرادي پيدا مي شوند كه به تازگي مراسم عروسي شان برگزار شده است. مي توانيد نام و آدرس آرايشگاه هاي مختلفي را از آنها بپرسيد و فهرستي از آرايشگران را تهيه كنيد. جست و جو در سايت هاي اينترنتي هم به شما كمك مي كند تا فهرست تان كامل تر شود.

دور يا نزديك؟

بهتر است آرايشگاه شما تا حد امكان به محل برگزاري مراسم نزديك باشد. اگر مي خواهيد در محدوده غربي تهران جشن بگيريد، آرايشگاه را در انتهاي محله هاي شرقي انتخاب نكنيد. شايد هزينه آرايش شما ارزان تر تمام شود اما به اين فكر كنيد كه در روز عروسي ممكن است استرس زيادي داشته باشيد و يك اتفاق غير منتظره برنامه زماني رسيدن به آتليه و سالن عروسي را به هم بزند. اين نكته به ويژه در مورد عروسي هاي فصل پاييز و زمستان بيشتر اهميت دارد چون يك باران يا برف ناگهاني برنامه هاي را جا به جا مي كند. پس نسبت به يك آرايشگاه خاص تعصب نداشته باشيد. اين روزها آرايشگران خوب در همه جاي شهر پيدا مي شوند. فقط بايد آنها شناسايي كنيد و نمونه كارهايشان را ببينيد.

خليجي يا اروپايي؟

در آرايشگاه هاي بزرگ معمولا چند آرايشگر مختلف كارآرايش عروس را انجام مي دهند كه هر كدام آلبوم ها و قيمت هاي مختلفي دارند. گروهي از آرايشگران، عروس ها را بسيار غليظ آرايش مي كنند، سايه هاي رنگي بكار مي برند و چشم ها را خيلي مي كشند. اين آرايش ها به سبك «خليجي» معروف هستند. اما دسته اي ديگر از آرايشگران كه اين روزها طرفداران بيشتري دارند عروس ها را ساده تر و به سبك «اروپايي» آرايش مي كنند. حتما در فيلم ها و عكس هاي مختلف ديده ايد كه عروس هاي اروپايي چقدر ساده هستند. با ورق زدن آلبوم ها به سرعت دستتان مي آيد كه آرايشگر از كدام سبك پيروي مي كند و مواد آرايشي او براق است يا با كمك سايه ها و خطوط مات، گريم شيك و زيباتري را انجام مي دهد. ببينيد از كدام سبك خوشتان مي آيد و بعد براي بقيه كارها تصميم بگيريد.


كار آرايشگاه را ببينيد

براي انتخاب آرايشگاه فقط به مشاهده آلبوم ها اكتفا نكنيد. قبل از اينكه قرار داد ببنديد از منشي آرايشگاه بپرسيد كه چه روزهايي عروس دارند و عروس خانم ها چه ساعتي آماده مي شوند؟ در يكي از همان روزهابه همراه يك يا دو نفر ديگر به آرايشگاه برويد و آلبوم ها را با عروس هاي آماده شده مقايسه كنيد. در انتخاب مدل هاي آلبوم از دخترخانم هاي زيبا و خوش چهره استفاده مي شود و لباس و جواهرات گرانقيمت هم در بهتر شدن عكس ها تاثير دارند. بعضي از آلبوم ها هم قديمي هستند. گاهي اوقات روتوش عكس ها به قدري زياد است كه چهره واقعي عروس را نشان نمي دهد. در نتيجه اين احتمال وجود دارد كه وقتي عروس هاي آماده شده همان آرايشگر را مي بينيد، توي ذوق تان بخورد. به هر حال هنر آرايشگر خوب اين است كه با كمك گريم مناسب، زيبايي هاي چهره هر فردي را بيشتر به معرض نمايش بگذارد.

كارشان خوب است؟

هنگام مراجعه به چند آرايشگاه و مشاهده عروس ها و آلبوم هاي مختلف شايد كمي گيج شويد و از خودتان بپرسيد:«از كجا بفهمم كدام آرايشگر كارش بهتر است؟» در اينجا چند فوت كوزه گري را به شما ياد مي دهيم تا با نگاه تخصصي تري عروس ها را ببينيد و با اطمينان بيشتر آرايشگرتان را انتخاب كنيد. پس به اين معيارهاي آرايش خوب و متناسب با شكل صورت توجه كنيد.

سليقه آرايشگر را بشناسيد

رنگ آرايش هر فردي به رنگ چشم، مو و پوست بستگي دارد و آرايش عروس تا حدودي سليقه اي ست. بنابراين به سليقه آرايشگر دقت كنيد.

كرم پودرها و رژ گونه هايي به رنگ هلويي، صورتي چرك، طلايي ، بژ و مسي براي پوست هاي تيره و برنز مناسب تر هستند. بهتر است پوست هاي روشن رنگ هاي تند تري داشته باشند. اگر متوجه شديد كه آرايشگر، يك عروس سفيد پوست را با رنگ هاي صورتي كمرنگ و طلايي آرايش كرده بدانيد كه در كارش زياد وارد نيست چون اين رنگ ها صورت را بي حال نشان مي دهند.

هنر آرايشگر خوب اين است كه صورت هاي چاق و گرد را لاغر تركند. در اين حالت با كاركردن روي گونه ها، زير گردن و غبغب ، صورت كشيده تر به نظر مي آيد.

آرايش صورت هاي كشيده و لاغر بايد طوري باشد كه استخوان گونه ها بيش از حد بيرون نزند. انتخاب رژ گونه هاي خط دار براي اين صورت ها اشتباه محض است و از بي تجربگي آرايشگر حكايت مي كند.

آرايشگرتان حرفه ايست؟

يك آرايشگر حرفه اي به خوبي مي داند كه بايد چشم هاي درشت و برجسته را با سايه هاي تيره آرايش كند تا برجستگي چشم ها كمتر شود. اين روزها گريمور هاي با سليقه براي آرايش بخش پاييني چشم از خط چشم استفاده نمي كنند و به جاي آن چشم را با سايه هاي سياه يا دودي آرايش مي كنند تا چشم هاي عروس آرايش شيك و امروزي تري داشته باشد.

فردي كه چشم هاي ريز دارد بايد براي آرايش چشم هاي او از سايه هاي روشن استفاده شود و بهتر است سايه ها به هم متصل نباشند تا چشم ها بازتر به نظر بيايند. در مورد افرادي كه چشم هاي درشت دارند هم استفاده از سايه هاي تيره برجستگي چشم ها را كاهش مي دهد.

پوشاندن گودي دورچشم هم نكته مهم ديگري است كه بايد با كمك كانسيلر ها انجام شود. اين كانسيلر ها بايد يك درجه از رنگ پوست صورت روشن تر باشند. بيشتر عروس خانم ها شب قبل ازعروسي به دليل استرس و نگراني خوب نمي خوابند و مهم است كه اين كم خوابي و خستگي ها با كمك يك آرايش حرفه اي برطرف شود.

يكي از مهمترين نكاتي كه بايد به آن توجه كنيد مدل مو است. شينيون هاي عروس بايد با چهره هر فرد هماهنگي داشته باشد. بطور مثال عروس هايي كه چهره كشيده و بلند دارند نبايد موهايشان روبه بالا جمع شود. بهتر است بخشي از موها روي صورت قرار گيرد. مدل موهاي بالا به افرادي با صورت هاي گرد بيشتر مي آيد. اگر موها از فرق باز شود صورت لاغر تر به چشم مي آيد.

بيعانه كمي پرداخت كنيد

بعد از انتخاب نهايي نوبت تنظيم قرارداد است. بعضي از آرايشگاه ها اصرار دارند كه شما خيلي زود مبلغي را به عنوان بيعانه پرداخت و قراردادي را امضا كنيد. استدلال شان اين است كه روز مورد نظر شما زود پر مي شود يا ممكن است قيمت ها گران شوند. به اين ترفند ها اهميت ندهيد و تحت تاثير قرار نگيريد. سر فرصت و با مشورت و بررسي كافي آرايشگر تان را در انتخاب كنيد. بعد از خواندن قرارداد مبلغ كمي را به عنوان بيعانه بپردازيد. بهتر است در مورد پس گرفتن بيعانه هم سوالاتي بپرسيد. بعضي از آرايشگاه ها تا چند هفته قبل از روز عروسي مبلغ بيعانه را با كسر درصدي پس مي دهند و گروهي ديگر بيعانه را تحت هيچ شرايطي پس نمي دهند. پس اگر شك داريد به سرعت قرارداد امضا نكنيد.بهتر است قرار داد در دو نسخه تنظيم شود، يكي براي شما وديگري براي آرايشگرتان. مبلغ باقيمانده به طور معمول در روز عروسي تسويه مي شود، كافيست يك عابر بانك از آقاي داماد بگيريد!

قيمت ها را بسنجيد

درمورد آرايش عروس نرخ ثابتي وجود ندارد. قيمت رزرو آرايشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرايشگاه هاي معروف و اسم و رسم دار شمال شهر براي آرايش كامل عروس (شامل خدمات آرايش صورت، مو،ناخن و پاكسازي پوست) در حدود دو و نيم ميليون تومان پول مي گيرند و اين مبلغ دركنار اجاره تاج و تور، رنگ مو يا مش و اپيلاسيون گاهي به 3 ميليون تومان هم مي رسد. گذشته از اين ارقام نجومي، با مبلغي كمتر از اينها همآرايشگاه عروس پيدا مي شود. در برخي از آرايشگاه هاي معروف رنج قيمت در حدود يك و نيم تا دو ميليون است. اگر اين مبلغ ها باز هم برايتان گران است به سراغ آرايشگران گمنام تري برويد كه كارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نيستند. در بين اين آرايشگران قيمت پكيج كامل آرايش عروس از 800 هزار تومان تا يك و نيم ميليون تومان است. كمتر از اين هم مي توانيد آرايشگاه عروس پيدا كنيد اما بر روي حرفه اي بودن آرايشگر خيلي حساب نكنيد.

اين را هم بدانيد كه ممكن است در يك آرايشگاه بزرگ چند آرايشگر مختلف وجود داشته باشند كه نرخ هر كدام شان براي آرايش عروس نرخ متفاوت باشد.قيمت ها به تجربه ومهارت آرايشگر و البته مارك لوازم آرايش مصرفي، بستگي دارد. بايد از نزديك عروس ها را نگاه كنيد و پس از بررسي و مقايسه، ببينيد كدام آرايش نسبت به قيمتش بيشتر مي ارزد. گاهي اوقات آرايشگران فقط به دليل اسم و رسم شان پول بيشتري مي گيرند و منصف نيستند.


متن قرارداد را با دقت كنترل كنيد

نرخ پايه معمولا شامل آرايش صورت، شينيون، مانيكور، پديكور و فون بدن است.هزينه پاكسازي پوست، اپيلاسيون، رنگ مو و ابرو در برخي از آرايشگاه ها بطور جداگانه محاسبه مي شود و در گروهي ديگر جزو پكيج كامل به حساب مي آيد. آرايشگران با انصاف يك آرايش اضافه براي عكس اسپرت يا مراسم پاتختي را به شما هديه مي دهند. به هر حال هنگام تنظيم قرار داد در زمينه موارد مندرج در قرار داد حساس باشيد. موارد اصلي را با دقت كنترل كنيد تا در روز عروسي مجبور به پرداخت هزينه اضافي نشويد. اين را هم بدانيد كه تور و تاج عروس كرايه جداگانه اي دارند.

اگر موهاي شما خيلي بلند نيست و شينيون هاي شلوغ و پر كار را دوست داريد بهتر است به فكر خريد اكستنشن هاي موي اضافي باشيد. هزينه اين موها هم به طور جداگانه محاسبه مي شود.

تست گريم بدهيد

يك اقدام خوب برخي از آرايشگران اين است كه يك هفته تا ده روز قبل از عروسي، زماني را براي تست گريم عروس تعيين مي كند. ممكن است اين تست در قرارداد شما هزينه جداگانه اي داشته باشد اما مي ارزد كه براي آسايش خيال خودتان اين هزينه را پرداخت كنيد. اگر تاج و تور را بطور جداگانه تهيه كرده ايد در روز تست گريم آنها را همراهتان داشته باشيد. هنگام تست به اندازه كافي فرصت داريد تا نظرات تان را به آرايشگر بگوييد و البته ببنيد كه چه نوع آرايش و كدام مدل مو به چهره شما بيشتر مي آيد. اين روز بهترين زمان براي مشورت با آرايشگر است تا هر دو با همفكري هم به نتيجه دلخواه برسيد. در اين صورت استرس شما در روز عروسي كمتر مي شود. البته درايران كمتر پيش مي آيد كه آرايشگران اين تست را براي شما انجام دهند اما با كمي جست و جو مي توانيد آرايشگراني را پيدا كنيد كه در قراردادشان تست گريم هم دارند. اين را هم بدانيد كه آرايشگران فقط بعد از تنظيم قرارداد اصلي اين تست را براي شما انجام مي دهند نه قبل از آن.

اين نكات را به خاطر بسپاريد

اگر در آرايش صورت وارد نيستيد در كار آرايشگرتان زياد دخالت نكنيد. برخي از آرايشگر ها منعطف هستند و گروهي ديگر در روز عروسي با چند اخم و غر شما را ناراحت مي كنند. پس قبل از تنظيم قرارداد بايد ببينيد كه آيا آرايشگر مورد نظر تان مي تواند خواسته هاي شما را برآورده كند؟ اگر از اين موضوع مطمئن باشيد ديگر لازم نيست مدام با آرايشگر جر و بحث كنيد و از نتيجه كار راضي تر مي شويد.

كمي قبل از روز عروسي لباس و زيور آلات تان را به آرايشگر نشان دهيد تا آرايش را با آنها هماهنگ كند.

براي اينكه آرايش شما تا آخر شب دوام داشته باشد آرايشگر بايد از زيرسازي محكمي استفاده كند و در پايان با كمك فيكساتور آرايش را ثابت نگه دارد. بهتر است از آرايشگر بپرسيد كه آيا از چنين ثابت كننده هايي استفاده مي كند يا نه و از اين بابت مطمئن شويد.

هر چقدر آرايش شما در روز عروسي به چهره واقعي تان نزديك تر باشد، زيبا تر به نظر مي رسيد. به دنبال اين نباشيد كه در روز عروسي خيلي تغيير كنيد. مهم است كه زيبايي هاي طبيعي چهره شما بيشتر به چشم بيايد.

اگر جزو عروس هاي سن بالا هستيد آرايش ملايمي انتخاب كنيد. آرايش زياد سن تان را بالا تر نشان مي دهد.

بازدید : 270
11 زمان : 1399:2

نكات زيادي در مورد تشريفات عروسي , تالار عروسي، باغ عروسي با قيمت مناسب ، تزئينات و نوع دكور وجود دارد. در زير به تفصيل 10 مورد از اين خصوصيات تالار عروسي لوكس بيان شده است.

1- تزئينات سقف با استفاده از پارچه.

تاثير پارچه در تزئين سقف شگفت آور است. در حالت رسمي از پارچه هاي سفيد استفاده مي شود، اما اگر به دنبال زيبايي بيشتر هستيد پيشنهاد ميكنيم از رنگ هاي روشن مثل زرد ليمويي استفاده كنيد. براي افزايش جذابيت سالن مي توانيد پارچه هاي روي ميز را نيز با پارچه سقف ست كنيد.

2- استفاده از صندلي مجلل به همراه كوسن هاي زيبا

اگر فضاي زيادي در سالن وجود دارد بهتر است از صندلي هاي مجلل براي عروس و داماد استفاده كنيد و نيز كوسن هاي زيبايي براي جذابيت بيشتر بر روي آن قرار دهيد. بهتر است رنگ كوسن ها روشن باشد و از پارچه هاي مرغوب درست شوند.

3- تابلويي براي قرار دادن كارت دعوت تهيه كنيد

به جاي استفاده از ميز هاي قديمي كه كارت دعوت بر روي آن قرار مي گيرد از تابلوهاي زيبايي براي قرار دادن كارت دعوت استفاده كنيد. اين تابلو ها را در نزديكي ورودي تالار قرار دهيد. با استفاده از اين تابلو ها مهمانان مي توانند به راحتي جاي خود را پيدا كنند و نيز اين تابلو ها به زيبايي سالن شما مي افزايند.

4- استفاده از گل هاي آويز بر روي سقف.

از گل ها فقط بر روي ميز استفاده نكنيد. آويز كردن دسته گل ها كمي بالاتر از ميز مهمانان به ايجاد فضاي رمانتيك تر و زيباتر كمك مي كند

5- بر روي ميز لامپ هايي با رنگ هاي زيبا قرار دهيد.

با استفاده از لامپ هاي مختلف اقدام به نور پردازي بر روي هر ميز كنيد. ميتوانيد در اطراف گل هايي كه بر روي ميز قرار مي دهيد لامپ هاي كوچك قرار دهيد. اينكار به زيبا تر شدن فضا كمك مي كند.

6- از لوازم غذا خوري زيبا استفاده كنيد.

استفاده از قاشق، چاقو و چنگال هاي زيبا و براق به زيبايي تالار و ميز مي افزايد و باعث مي شود مهمانان حسي خوبي نسبت به فضا پيدا كنند.

ده ويژگي تالار عروسي لوكس

7- از ست ليوان هاي رنگي يك دست استفاده كنيد.

به جاي اينكه بودجه خود را صرف خريد ليوان هايي تكراري سفيد رنگ كنيد بهتر است چندين دست ليوان هاي رنگي بخريد و به انتخاب عروس و داماد آنها را بر روي ميز بچينيد. ليوان هاي رنگي باعث افزايش جذابيت ميز مي شوند. مطمئن باشيد از اينكار ضرر نخواهيد كرد.

8- از شمع و گل بر روي ميز استفاده كنيد.

اگر به دنبال تزئين ميز به صورت مدرن هستيد بهتر است از اين الگو استفاده كنيد. به جاي استفاده از دسته گل هاي بزرگ كه فضاي زيادي مي گيرند مي توانيد از گل هاي كوچك و يكدست به همراه شمع هاي بلند استفاده كنيد. استفاده از شمع به خودي خود حس آرامش به همراه خواهد داشت. زماني كه زوج به بالاي سن مي روند و نور خاموش مي شود شمع ها فضاي بسيار رمانتيك و احساسي را ايجاد مي كنند.

9- مكان هايي براي عكس گرفتن ايجاد كنيد.

در داخل سالن يا باغ عروسي مكان هايي ايجاد كنيد كه عروس و داماد و مهمانان بتوانند با هم و يا به صورت تكي عكس بگيرند. مي توان از رنگ ها و نيز حالت هاي مختلف كه بيانگر كارهايي متفاوت هستند استفاده كرد. اين مكان ها جنبه فان سالن شما را افزايش مي دهند و باعث سرگرمي مهمانان مي شود.

10- استفاده از شماره ميز هاي منحصر به فرد

اگر مي خواهيد جشني خاص داشته باشيد تمام ميز ها را شماره گذاري نماييد و از قبل جاي تمام ميهمانان را مشخص كنيد و روي هر ميز به گونه اي آنرا قرار دهيد كه همواره مهمانان آن را ببينند بهتر است از دستمال، چراغ، پرچم جشن و يا دسته گل هاي مخصوص روي ميز ها استفاده كنيد.

از آنجايي كه هرچيزي بورس خود را دارد به همين دليل از شما دعوت مي كنيم تا ليستي از بهترين هاي باغ تالار در گرمدره با ما همراه باشيد

بازدید : 265
11 زمان : 1399:2

تقريبا ميشه گفت ديگه كسي نيست كه واژه « فروشگاه اينترنتي » يا « فروشگاه آنلاين » رو نشنيده باشه . خيلي از كاربران اطلاعات شون درباره ماهيت فروشگاه اينترنتي خيلي كليه و خيلي از مسائل رو نميدونن . اگر تا حالا از يك فروشگاه اينترنتي خريد نكردين حتما حتما اين پست رو بخونيد .
فروشگاه اينترنتي يا فروشگاه آنلاين
فروشگاه اينترنتي به وب سايتي گفته ميشه كه اطلاعات مربوط به سري محصولات رو نمايش ميده و با استفاده از يك اتوماسيون نرم افزاري امكان خريد محصولات رو فراهم ميكنه . در يك فروشگاه اينترنتي محصولات دسته بندي ميشن . وقتي روي يك محصول كليك ميكنيد ، ميتونيد اطلاعات و مشخصات مربوط به اون محصول رو ببينيد .
سبد خريد چيست ؟
فروشگاه اينترنتي هم مثه سوپر ماركت ها سبد خريد دارن
سبد خريد يا به انگليسي Cart يك ويژگي نرم افزاريه كه تقريبا در تمام فروشگاه اينترنتي دنيا وجود داره . عملكرد سبد خريد در فروشگاه اينترنتي دقيقا مثه سبد خريد فروشگاه هاي واقعيه . يعني شما مي تونيد هر محصولي رو كه ميخوايد به سبد خريد تون اضافه كنيد و هر وقت همه گزينه هاي مورد نظر تون رو انتخاب كردين ، همه محصولات رو به صورت يكجا سفارش بدين . كار كردن با سبد خريد بسيار ساده است ؛ معمولا در ليست محصولات و در صفحه اطلاعات محصول يه دكمه وجود داره با عنوان « افزودن به سبد خريد » يا به انگليسي « Add to cart » كه وقتي روي اين دكمه كليك ميكنيد ، محصول مورد نظر به صورت اتومات به سبد خريد تون اضافه ميشه .
فروشگاه هاي اينترنتي به لحاظ نوع محصولات به دو دسته كلي تقسيم ميشن :
فروشگاه هاي كالا فيزيكي يعني فروشگاهي كه محصولات فيزيكي يا قابل لمس ميفروشه ؛ مثه گوشي موبايل ، لباس ، مواد خوراكي ، مواد شوينده و ...
اين نوع فروشگاه ها به اين صورت كار ميكنن كه سفارش كاربر رو در سايت ثبت ميكنن و بعد كارمند هاي فروش اون فروشگاه اينترنتي محصول مورد نظر رو براي كاربر ارسال ميكنن .
فروشگاه هاي كالاي دجيتال
به اين فروشگاه ها فروشگاه دانلود شاپ و يا فروشگاه هاي مجازي هم گفته مي شود. اين نوع فروشگاه ها فقط كالاي دجيتال (محصولات مجازي يا دانلودي ) ميفروشن. محصولاتي مثل عكس و فيلم و پي دي اف يا ر چيز ديگه اي كه كاربر ميتونه آنها را به سبد خريد خود اضافه كرده و خريد نماييد و همان لحظه آن را دانلود كنيد.
روش خريد از فروشگاه اينترنتي
به طور كلي براي خريد از فروشگاه اينترنتي 2 روش وجود دارد كه اكثر فروشگاه ها از آنها استفاده مي كنند:
حالت اول : پرداخت در محل
اغلب كاربران اينترنت اين حالي را ترجيح مي دهند چون احتمال كلاه برداري در اين روش بسيار كمتر است .
پرداخت آنلاين
در اين حالت اول بايد فاكتور خريدتون رو پرداخت كنيد و بعد از آن به كالاي مورد نظرتون امكان دسترسي خواهيد داشت
در اين روش به دليل گردش مالي سريع تر ، معمولا يه مبلغي براي تخفيف به كاربران تعلق مي گيرد كه كاربران مشتاق به پرداخت آنلاين اين محصولات شوند.
مزاياي خريد اينترنتي
كاهش ترافيك و آلودگي هوا
كاهش آلودگي صوتي
حذف مراجعه حضوري به فروشگاه
ثبت سفارش در چند ثانيه
دسترسي توضيحات جامعو كامل محصولات
ثبت سفارش ها در چند ثانيه
تحويل كالا درب منزل يا محل كار
خيلي از فروشگاه هاي اينترنتي ضمانت تعويض كالا دارند
پرداخت در حل پس از تعويض كالا
معايب فروشگاه اينترنتي
شايد محصول ايرادات فيزيكي اي داشته باشه كه بعدا فروشنده مسئوليتش رو نپذيره
پيش از خريد بايد اونو لمس كنيد چون شايد اين اون چيز نباشه كه شما داريد توي تصوير ميبينيد
به دليل زياد بودن كلاه برداران اينترنتي بايد از جاهاي مطمئن خريد كنيد.
نكات امنيتي مهم ر باره فروشگاه اينترنتي
فروشگاه اينترنتي اي كه شما از اون قصد خريد رو داريد باي داراي نماد الكترونيكي باشد، اين نماد از سوي وزارت صنعت و معدن به اين فروشگاه ها داده ميشود كه نمايانگر مطمئن بودن آن است.
حتما روي اين نماد كليك كنيد تا مطمئن شويد جعلي نيست
اگر فروشگاهي با دفاتر پست كار ميكند به اين معني است كه تمامي مشخصات خود را تماما به اداره پست ميدهد و از جهت امن و قابل اعتماد است

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 150
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 109
  • بازدید کلی : 42390
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی